The Lovely Bones - Filmdagbok

The Lovely Bones 2009

Det tok tid før eg fann ut om eg likte The Lovely Bones eller ikkje. Peter Jackson, regissøren bak The Lord of the Rings, King Kong og herlege splatter-filmar, står bak denne thriller- og fantasifilmen om seriemord og livet etter døden.

Unge Saoirse Ronan set oss innleiingsvis kjapt inn i handlinga som forteljarstemma til filmen. Karakteren hennar, Susie Salmon, vil dø ein tidleg død som følge av mord. Eit tidleg innblikk i planane til mordaren er med på å leggje dette opp til å bli ein dyster og spenningsrik film.

Samarbeidet mellom Saoirse Ronan og Peter Jackson, var trekkplasteret som fekk meg til filmen. Saoirse Ronan leverte nyleg ein fantastisk prestasjon i agentthrilleren Hanna, mens Peter Jackson har eit solid nok resymé som det er.

Etter kvar som filmen får utspringe seg så byrjar han å miste grepet på kva slags film han skal vere. Den mørke sida blir tona ned og forsvinn tidvis. Dataanimerte fantasilandskap tar over når me rører oss i lag med Saoirse Ronan over i tilvære etter døden. Hopp frå den håplause kvardagen til familien Salmon til lyse fantasiar og tilbake blir fast inventar og hindrar meg i å bestemme meg for om dette er ein glad film om mord, eller om det er ein trist film om paradiset.

Som i King Kong går Peter Jackson i The Lovely Bones løpsk med spektakulære dataanimasjonar. Problemet er at dei ikkje er med på å byggje opp under filmen i særleg grad.

Sjangerblandinga The Lovely Bones på over to timar blir ein stadig trøyttare affære til lenger ut i filmen me kjem. Med unntak av eit innslag, ei tradisjonell kryssklypt innbrotsscene som er både nervepirrande og spennande, bit eg meg ikkje merke i noko som skil seg ut som over gjennomsnittleg.

Heller ikkje Mark Wahlberg, Rachel Weisz eller Stanley Tucci bidrar til å heve nivået. Unntaket er den fabelaktige Susan Sarandon som med sneipen i kjeften og konstant promille er blant dei få komiske avbrekka som passar inn.

Eg har hamra inn nok negative merknader om The Lovely Bones. Faktum er at han ligg nærare å vippe oppover enn nedover på karakterstigen. Kritikken i innlegget er først og fremst hinder for filmen i å nå potensialet sitt, som er å vere ei grei og delvis original thrillersak. Og sett bort frå lengda er The Lovely Bones ein film som går an å leve med, men det blir inga anbefaling.